DUETTO CON PASSIONE

DUETTO CON PASSIONE

Dorota Szostak-Gąska – mezzosopran
Jakub Gąska – tenor

Soliści Teatru Muzycznego w Lublinie

Znakomity duet z towarzyszeniem pianisty, kwartetu smyczkowego, orkiestry kameralnej lub podkładów orkiestrowych uświetni każde wydarzenie wymagającej niecodziennej oprawy. 

Dzień Kobiet, Dzień Matki, koncerty rocznicowe, koncerty patriotyczne, święta państwowe, koncerty świąteczne, koncerty operetkowo-musicalowe, światowe hity, koncerty walentynkowe, koncerty muzyki filmowej, lata XX, lata XXX, oprawa uroczystości kościelnych i państwowych.

To wszystko dla Państwa. Na życzenie dowolna konfiguracja koncertu stosowna do miejsca i czasu. 

„OPERETKA – MOJA MIŁOŚĆ”

Koncert najpopularniejszych duetów miłosnych  i arii z takich operetek, jak m. in. „Księżniczka czardasza”, „Hrabina Mariza” E. Kalmana, „Wesoła wdówka” , „Kraina uśmiechu” , „Cygańska miłość” F. Lehara, „Baron cygański” J. Straussa czy „Bal w Savoyu” P. Abrahama.

„OD BROADWAYU DO HOLLYWOOD”

Koncert najpopularniejszych duetów i songów z gatunku musicalu i muzyki filmowej, jak m.in. „West Side Story” L. Bernsteina, „Koty”, „Evita”, „Love never dies” A. L. Webbera, „Notre Dame de Paris” R. Cocciante, „My fair lady” F. Loewe, „Jekyll  & Hyde”F. Wildhorna, “Can Can”C. Portera  ,filmów “Piękna i bestia” czy “Titanic”.

„SZALONE LATA DWUDZIESTE”

Koncert uwielbianych piosenek z okresu międzywojnia XX wieku. W programie takie utwory jak m. in.„Powróćmy jak za dawnych lat”, „W starym kinie”, „Całuję Twoją dłoń Madame”, „Odrobinę szczęścia w miłości”, „Ja się boje sama spać” czy „Okey”

 

AVE MARIA W MUZYCE

Koncert muzyki sakralnej.

 

VIVA POLONIA!

Koncert muzyki polskiej. W programie polska liryka wokalna (S. Moniuszko, F. Chopin,  I. J.Paderewski, S. Niewiadomski,F. Nowowiejski, M. Karłowicz,K. Szymanowski) oraz arie z takich oper jak „Straszny dwór” czy „Halka” S. Moniuszki.

 

 

Dorota Szostak-Gąska

Mezzosopran. Absolwentka (dyplom z wyróżnieniem) Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Krzyńskiej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy Iżykowskiej. Stypendystka Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech, a także Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Debiutowała jako Dydona w operze „Dydona i Eneasz” H. Purcella w Operze Nova w Bydgoszczy. W tym samym teatrze operowym wystąpiła jako Hrabina w operetce „Wiedeńska krew” J. Straussa w ramach II Operowego Forum Młodych przy XVI Bydgoskim Festiwalu Operowym. W ramach III OFM kreowała postać tytułową w operze Suor Angelica G. Pucciniego.

Od 2013 związana jako solistka z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występuje jako Sylva w „Księżniczce czardasza” I. Kalmana, Mercedes w operze „Carmen” G. Bizeta, Flora w operze „La Traviata” G. Verdiego, II Dama w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta, Jadwiga w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki, Orlovsky w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Tangolita w „Balu w Savoyu” P. Abrahama, Mi w „Krainie uśmiechu” F. Lehara, Cajtla w musicalu „Skrzypek na dachu” J. Bocka, Madzia w farsie muzycznej „Porwanie Sabinek” F. i P. von Schonthan, Diana w musicalu „Ania z Zielonego Wzgórza” Z. Karneckiego, Gała w bajce muzycznej Calineczka J. Bacy oraz bierze udział w koncertach: Wielki szczęścia łut, Miłość zdrada i kłopoty, Queens of opera, Bajkolandia, Czy można w taką noc…zakochać się?

Od 2016 współpracuje również z Mazowieckim Teatrem Muzycznym im. J. Kiepury w Warszawie.

Występowała w Filharmonii im. H. Wieniawskiego Lublinie, Filharmonii Pomorskiej im. I. J.Paderewskiego Bydgoszczy, w NOSPR w Katowicach, z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, a także w Teatro Valli w Reggio Emilia we Włoszech. Brała udział w Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju (2013), V Festiwalu Wokalnym Belcanto 2007 w Nałęczowie, gdzie otrzymała nagrodę specjalną, Festiwalu Spotkań Kultur w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Festiwalu Face to Face w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Finalistka i laureatka nagrody specjalnej ufundowanej przez Alicję Węgorzewską podczas V Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie.

Ukończyła Mistrzowskie Kursy Wokalne prowadzone przez Maestrę Helenę Łazarską, Teresę Żylis-Gara, Anitę Garanča, Paula Esswooda, Ewę Iżykowską, Franca D’Ambrosio a także I Profesjonalny Kurs Interpretacji Muzyki Operetkowej i Musicalowej w Krynicy Zdroju.

Zajmuje się również pracą pedagogiczną prowadząc klasę śpiewu solowego w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie oraz zajęcia z emisji głosu w Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza w Lublinie.

Jakub Gąska

Tenor. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Leszka Skrla oraz Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej. W roku akademickim 2007/2008 odbył stypendium w Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech, gdzie kształcił się pod kierunkiem Maestro Mauro Trombetty i Rosy Ricciotti. Stypendysta Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

W ramach Studenckich Warsztatów Operowych debiutował na I roku studiów jako St. Brioche w operetce „Wesoła wdówka” F. Lehara w Operze Nova w Bydgoszczy , gdzie również w ramach studiów kreował postaci Monostatosa w operze „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, Macieja w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki oraz Eneasza w operze „Dydona i Eneasz” H. Purcell’a, W Teatrze Muzycznym w Poznaniu występował jako Józef w operetce „Wiedeńska krew” J. Straussa, a w Operze na Zamku w Szczecinie jako Rzemieślnik w operze „The fairy Queen” H. Purcell’a.

Od 2012 jest związany jako solista z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występuje jako Adam w „Ptaszniku z Tyrolu” K. Zellera, Edwin w „Księżniczce czardasza” I. Kalmana, Eisenstein w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Su-Chong i Gustaw von Pottenstein w „Krainie uśmiechu” F. Lehara, Arystyd w „Balu w Savoyu” P. Abrahama, Ottokar w „Baronie cygańskim” J. Straussa, Tamino w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta, Stefan w „Strasznym dworze” S. Moniuszki, Motel w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, Emil i Karol „Porwaniu Sabinek” F. i P. von Schonthan, Darek w „WinyLove Story”, Widzący z Lublina w „Fidelitas” M. Jurkiewicza, Ledoux w „Phantomie” M. Yestona, Królewicz w bajce muzycznej „Kopciuszek” J. Bacy, Ochmistrz w bajce |”Calineczka” J. Bacy, Gilbert w musicalu „Ania z Zielonego Wzgórza” Z. Karneckiego,  Sędzia w „Legendzie o czarciej łapie” oraz bierze udział koncertach: The Musical Show, Bajkolandia, Wielki szczęścia łut, Miłość zdrada i kłopoty, Paryż Północy, Broadway in Lublin, Noc w operze, Czy można w taką noc…zakochać się?. Za swoją pracę odznaczony Medalem Pamiątkowym Województwa Lubelskiego oraz Medalem Prezydenta Miasta Lublin.

Współpracuje również z Mazowieckim Teatrem Muzycznym im. Jana Kiepury w Warszawie, gdzie w październiku 2015 wziął udział II Bitwie Tenorów na Róże, zdobywając Różę Dyrektor Teatru – Alicji Węgorzewskiej, cyklu „Operetkowy zawrót głowy” oraz dokonał prawykonania partii tenorowej w „Pieśniach do słów własnych” Klaudii Pasternak na głosy solowe i orkiestrę pod dyrekcją kompozytorki.

Wykonywał również partie solowe w Carmina Burana C. Orffa i Requiem d-moll, Mszy C-dur Koronacyjnej KV 317 i Missa Solemnis KV 337 W. A. Mozarta. Dokonał prawykonania partii solowej w Epitafium Tragedii Smoleskiej – 2010 A. Nikodemowicza, a także wystąpił z recitalem zapomnianych pieśni Józefa Wieniawskiego w ramach Festiwalu Spotkań Kultur oraz Festiwalu Braci Wieniawskich w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie. Ponadto występował w Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną im. K. Namysłowskiego w Zamościu oraz w Teatro Valli w Reggio Emilia we Włoszech.

Uczestniczył w Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju, V Festiwalu Wokalnym Belcanto 2007 w Nałęczowie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną, Festiwalu Operowo-Operetkowym w Inowrocławiu, Festiwalu Spotkań Kultur w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Operowym Forum Młodych przy XVI i XVII Bydgoskim Festiwalu Operowym w Operze Nova w Bydgoszczy oraz w Festiwalu Duetów Operowych i Operetkowych Face to Face w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Finalista i laureat nagrody specjalnej podczas V Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie ( udział w koncercie podczas Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju). W 2017 roku nominowany do Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy wokalista musicalowy” (wyróżnienie).

Ukończył Mistrzowskie Kursy Wokalne Maestry Heleny Łazarskiej, Anity Garanča, Ewy Iżykowskiej i Matjaza Robavsa, Franca D’Ambrosio a także I Profesjonalny Kurs Interpretacji Muzyki Operetkowej i Musicalowej w Krynicy Zdroju.

Zajmuje się również pracą pedagogiczną prowadząc klasę śpiewu solowego w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie oraz zajęcia z emisji głosu w Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza w Lublinie. W latach 2010-2016 prowadził również klasę śpiewu solowego w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie. Od 2016 pełni funkcję wiceprezesa w Stowarzyszeniu Polskich Artystów Muzyków Oddział Lubelski.