Koncert „Kolory miłości” w mistrzowskim wykonaniu gwiazdy światowego formatu Alicji Węgorzewskiej i jaj zaproszonych gości. Proponowane do koncertu utwory, to najbardziej znane partie ze światowych scen muzycznych, które są rozpoznawane po pierwszych dźwiękach, oczekiwane i niezmiennie oklaskiwane na świecie, piosenki z płyty artystki „I Collori dell’Amore” (Kolory miłości) oraz najsłynniejsze światowe utwory o miłości. W programie między innymi utwory z Carmen, West Side Story, My fair lady, Evita, utwory Celin Dion, Barbry Streisand i wiele innych.
Czas trwania koncertu – 70 minut
Wersje koncertu: Koncert z fortepianem lub podkładami orkiestrowymi lub z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego, z towarzyszeniem skrzypka lub z towarzyszeniem orkiestry kameralnej.
Ważnym elementem koncertu będą ożywające obrazy Rafała Olbińskiego wyświetlane w tle oraz opcjonalnie wystawa plakatów operowych artysty.
KOLORY MIŁOŚCI – koncert najpiękniejszych przebojów o miłości w wykonaniu Alicji Węgorzewskiej i jej zaproszonych gości
Propozycje utworów jakie mogą być wykonane podczas koncertu:
Habanera – Carmen Seguidilla – Carmen I feel pretty – West side story Somewhere – West side story Tonight – West Side Story I will always love you My heart will go on O sole Mio Przetańczyć całą noc – My fair lady Summertime La Voix |
Besame mucho Mi Manchi – piosenka z płyty „I Collori Dell’ Amore” Margherita – piosenka z płyty „I Collori Dell’ Amore” Caruso – piosenka z płyty „I Collori Dell’ Amore” Woman in love – z płyty „Tanga Świata” Libertango – z płyty „Tanga Świata” Quizás, quizás, quizás – z płyty „Tanga Świata” Mi Mancherai Wonderfull World Power of love Time to say goodbye |
Alicja Węgorzewska. Śpiewaczka, mezzosopran, urodzona w Szczecinie. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka.
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych, m.in. podczas prestiżowego festiwalu muzyki dawnej w Innsbrucku, Donaufestwochen w Wiedniu, a także gali z okazji 750-lecia miasta Bredy. Występowała w tak prestiżowych salach, jak Concertgebouw w Amsterdamie czy berliński Konzerthaus. Wart odnotowania jest także jej udział w koncercie z okazji 40-lecia pracy Katii Ricciarelli w słynnej weneckiej La Fenice.
Bardzo prędko zdobyła uznanie w kraju. Występowała m.in. w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta, w Operze Krakowskiej śpiewała partię Lukrecji w „Gwałcie na Lukrecji” Benjamina Brittena oraz w dwóch innych produkcjach – w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka oraz w „Damie pikowej” Czajkowskiego. Na deskach Filharmonii Narodowej wystąpiła w Galowym Finałowym Koncercie ”Lutosławski Awards”, wykonując światową prapremierę nagrodzonych w tym konkursie pieśni. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej wystąpiła w tytułowej roli w operze Czajkowskiego „Dama pikowa” w reżyserii Mariusza Trelińskiego pod dyrekcją Kazimierza Korda oraz w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha jako Głos Matki, a także w ”Krakowiakach i Góra-lach” Kurpińskiego jako Dorota. W 2009 roku wzięła udział w produkcji „Złoto Renu” Wagnera pod dyrekcją Jana Lathama Koeni-ga z okazji 100-lecia Opery Leśnej i reaktywacji Festiwalu Wagnerowskiego. W tym samym roku wystąpiła w partii Carmen oraz w Gali finałowej Międzynarodowego Festiwalu Operowego Maria Biesu w Kiszyniowie.
Jest laureatką nagrody polskiej estrady Prometeusz. Artystka brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę.
Artystka promuje sztukę operową także poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych jak ”Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, ,Kocham Cię Polsko” ,”Familiada” przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny. Zdobyła ogromną popularność jako charyzmatyczny i kompetentny juror w programie „Bitwa na głosy”. Pisuje felietony o operze; założyła i prowadzi Fundację STARTSMART, która zajmuje się świadomą i szeroko pojętą edukacją dzieci oraz rozwijaniem ich potencjałów językowych i artystycznych. W czerwcu 2011 odbył się jej debiut jako producenta teatralnego i aktorki dramatycznej w monodramie operowym „Diva for rent” w reż. Jerzego Bończaka i choreografii Emila Wesołowskiego. Przedstawienie zebrało znakomite recenzje i zostało przetłumaczone na język angielski /„ Divas secrets”/ oraz wystawione w ramach obchodów Polskiej Prezydencji w krajach Zatoki Perskiej.
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej. Doktor Sztuk Muzycznych.