IV Bitwa Tenorów na róże

Bitwa Tenorów na róże to koleżeńska rywalizacja 4 znakomitych Tenorów, którzy walczą o sympatię publiczności i platynową różę. Bitwa Tenorów na róże to popis talentu i wybitnych umiejętności artystów muzyki operowej i operetkowej. Śpiewacy walczą o tytuł najlepszego tenora, a inspiracją jest dla nich niedościgniony Jan Kiepura. Obecna edycja jest już IV edycją formatu; poprzednie edycje miały miejsce  w 2013 r. – podczas 47 Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdrój, w 2015 r. i w 2016 r. jako Gale otwarcia sezonu w Mazowieckim Teatrze Muzycznym, koncerty odbyły się w Studio Koncertowym Polskiego Radia.   

 

 

 

Platynową różę przyznaje zgromadzona na koncercie publiczność. Przy wejściu na salę koncertową każdy widz otrzymuje różę, która daje możliwość oddania głosu na najlepszego tenora. Podczas przerwy  hostessy zbierają róże do specjalnych koszy oznaczonych nazwiskiem tenora. Tenor, który zbierze najwięcej róż otrzyma platynową różę i tytuł zwycięzcy edycji. Dodatkowo wręczone będą: złota róża – nagroda Dyrektora TVP2, srebrna róża – nagroda Prezesa Fundacji StartSmart oraz brązowa róża – nagroda Dyrektora Orkiestry.

 

 

W IV edycji Bitwy Tenorów na róże wystąpią młodzi, wybitni tenorzy:

 

 

Albert Memeti, Sławomir Naborczyk, Mirosław Niewiadomski, Tomasz Tracz.

 

Tenorom będą towarzyszyły  śpiewaczki operowe, które wykonają  z tenorami porywające duety jak również zaprezentują się w swoich popisowych partiach:

 

 

Grażyna Brodzińska, Dawn Marie Kasprow, Edyta Piasecka, Alicja Węgorzewska

 

 

Podczas koncertu zaplanowana jest również kolejna bitwa – tym razem na smyczki. Popis znakomitej wirtuozerii dadzą wybitni skrzypkowie:

 

 

Bogdan Kierejsza i Mateusz Wolski

 

 

W programie koncertu  każdy tenor wykona wybraną arię operową, pieśń neapolitańską oraz duet z Divą operową. Usłyszymy również wspólny występ tenorów gdzie będą mogli wykazać się niezwykłym kunsztem i biegłością techniczną.

 

 

Artystom towarzyszyć będzie Orkiestra Filharmoników Olsztyńskich pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego.

 

 

Koncert poprowadzą Alicja Węgorzewska oraz Tomasz Tylicki.

 

 

 

 

Albert Memeti. Ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie w klasie śpiewu Wojciecha Maciejowskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.  Na scenie debiutował już na pierwszym roku studiów, w ramach V Operowego Forum Młodych, organizowanego przy Bydgoskim Festiwalu Operowym, wykonując partię Kowala w operze La vida breve Manuella de Falli. W 2013 roku wystąpił w operetce Carla Millockera Student Żebrak wystawianej na Dworze Artusa w Toruniu oraz w bydgoskiej Operze Nova w trakcie VI Operowego Forum Młodych. Więcej…

 

Sławomir Naborczyk. Urodzony w 1988 r w Inowrocławiu. Od najmłodszych lat przejawiał zainteresowania muzyką śpiewając w zespołach wokalnych i odnosząc sukcesy na konkursach piosenki. W wieku 8 lat rozpoczął edukacje w Państwowej Szkole Muzycznej w Inowrocławiu w klasie klarnetu mgr Juliusza Błaszaka, następnie kontynuował naukę  bardzo dobrymi wynikami w klasie wokalnej w PSM II stopnia w Inowrocławiu. Absolwent Akademii muzycznej im Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dr.hab Marka Moździerza i mgr Tadeusza Szlenkiera. Więcej…

 

Mirosław Niewiadomski. Artysta, który debiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi dwa razy: w roku 2000 w operze Mozarta jako Don Curzio w Weselu Figara (było to przedstawienie studenckie) i 2007, już po studiach jako, Edwin w Księżniczce czardasza Kalmana. Zainteresował się śpiewem już w szkole średniej, gdzie jako tenor stawiał pierwsze „kroki” wokalne w chórze Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, prowadzonym pod kierunkiem Anny Domańskiej. Więcej…

 

Tomasz Tracz. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2008/2009 był stypendystą Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz. Doskonalił swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Romana Werlińskiego. Jest pod stała opieką Kazimierza Myrlaka. W 2009 zadebiutował na deskach Opery Wrocławskiej w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. W latach 2010-2011 współpracował z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie występował w operetkach, musicalach oraz koncertach operetkowych. Od 2012 do 2015 związany był z Operą i Filharmonią Podlaską. Więcej…

 

Grażyna Brodzińska – sopran. Pierwsza Dama Polskiej Sceny Muzycznej, znakomita aktorka i tancerka. Króluje na scenie i podbija serca publiczności na całym świecie. Perfekcyjna w każdym geście. Prezentując najwyższy kunszt sztuki wokalnej, swoim repertuarem obejmuje zarówno klasykę, musical jak i światowe przeboje z gatunku różnych  nurtów muzycznych. Zachwyca widzów głosem, elegancją i temperamentem. Swoją przygodę ze sceną rozpoczęła jako kilkuletnia dziewczynka. Po ukończeniu szkoły baletowej kontynuowała swoją edukację w Studiu Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Śpiewu uczyła ją prof. Zofia Janukowicz – Pobłocka. Więcej…

 

Edyta Piasecka – sopran. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie. Podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta. W 1997 rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu.Występuje na wielu scenach operowych w Polsce. Występowała również w Belgii, Holandii, USA , Danii i Kuwejcie. W Polsce koncertuje w Filharmoniach, m.in.: Krakowskiej, Śląskiej, Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Poznańskiej, Zabrzańskiej, Bałtyckiej w Gdańsku, Pomorskiej w Bydgoszczy oraz Narodowej w Warszawie, a także z NOSPR w Katowicach i Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus w Warszawie.  Więcej…

 

Alicja Węgorzewska – mezzosopran. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka. Śpiewaczka operowa, producent, reżyser, pedagog i filantrop. Występowała m.in. w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta, w Operze Krakowskiej śpiewała partię Lukrecji w „Gwałcie na Lukrecji” Benjamina Brittena oraz w dwóch innych produkcjach – w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka oraz w „Damie pikowej” Czajkowskiego. W 2015 roku została powołana na dyrektora Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie. Od października 2016 pełniła obowiązki Dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej, od października 2017 Dyrektor Artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej.  Doktor Sztuk Muzycznych. Więcej…

 

Bogdan Kierejsza – skrzypek, kompozytor, aranżer.  jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył z wyróżnieniem w 1997 roku w klasie skrzypiec wybitnego polskiego wirtuoza prof. Konstantego Andrzeja Kulki, a od 1998 roku kontynuował dalszą naukę na Studiach Podyplomowych. W latach 1993-2004 uzupełniał swoją edukację muzyczną uczestnicząc w międzynarodowych kursach muzycznych m. in. w Holandii, USA, Niemczech i w Polsce. Od wielu lat jest koncertującym skrzypkiem. Prezentując utwory polskich artystów, kompozytorów i skrzypków okresu ostatnich 300 lat, dał serię koncertów w wielu krajach Europy. Za krzewienie Polskiej kultury, otrzymał od Ministra Kultury i Sztuki stypendium artystyczno-naukowe. Więcej…

 

 

Mateusz Wolski – skrzypek.  Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w klasie skrzypiec. Obecnie jest Koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej w Spokane w Stanie Waszyngton. W swoim repertuarze Mateusz Wolski posiada najznakomitsze koncerty skrzypcowe, które z powodzeniem wykonuje na całym świecie (koncerty: Beethovena, Brahmsa, Karłowicza, Korngolda, Paganiniego, Piazzoli, Sibeliusa, Wieniawskiego). Z sukcesami wykonuje również kompozycje: Vivaldiego, Brucha, Sarasatego, Waxmana i innych. Więcej…

 

 

Piotr Sułkowski. Dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko – Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej oraz w Opera Wildwood Festival AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym.. Zrealizował Gwałt na Lukrecji B. Brittena (2004), który uznano na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. Współtwórca Krakowskiej Opery Kameralnej, zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia (2008-09), kierownik muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009 – 2011), I gościnny dyrygent Signature Symphony Orchestra (2008 – 2014) w Tulsa (USA). Więcej…